torbali-siyasetycileri-darbe-nerede-ogrendi Milletvekilinden, görüşlerini alamadığımız belediye başkanına, İlçe başkanlarından, oda başkanlarına kadar görüşlerini aldığımız kişilerin açıklamalarına foto galeride yer verdik. Mahmut Atilla Kaya Torbalı AK Parti İzmir Mv

AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya

İzmir de sahil kenarında eşim Pınar Kaya ile yemek yiyordum. Çalışma arkadaşlarım beni aradı konuyla ilgili bilgi verdi. İzmir Valisi Erol Ayyıldız'ı aradım Valiliğe gelmemi istedi. Valiliğin önünde emniyet mensupları vardı içeride ise biz. Sonra Özgür Çağlar ile Torbalı programı yaptık. Adnan Yaşar Görmez Torbalı Belediye Başkanı

Torbalı Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez

Torbalı Belediye Başkanı Sayın Adnan Yaşar Görmez'e ulaşmak için çok telefon kaldırdık. Özel Kalem Müdürü Adnan Korkmaz'a haberi anlattık. Ertesi gün yine Adnan Korkmaz ile görüştükten sonra Sayın Belediye Başkanımızı Adem Aksakallı'nın telefonundan aradığımız gibi sonrasında mesaj attık. Neredeydi, nasıl duydu ve ilk tepkisi neydi sizler gibi bizler de bilmiyor, merak ediyoruz. Hasan AKBIYIK AK Parti İlçe Başkanı

AK Parti İlçe Başkanı Hasan Akbıyık

Torkos Cafe'de televizyon izlerken gördüm. Ardından milletvekilimiz Sayın Mahmut Atilla Kaya'ya telefonla ulaştım. Hızlı bir telefon trafiğinden sonra ilçe teşkilatıma talimat verdim ve parti binamıza geldim. Sayın Cumhurbaşkanımız ulusumuza seslenince, biz de sms yoluyla partililerimizi durumdan haberdar ettik. Daha sonra ben de oğlumla birlikte tüm demokrasi sevdalısı vatandaşlarımız gibi meydana indim. İsmail UYGUR Torbalı CHP İlçe Başkanı

CHP İlçe Başkanı R. İsmail Uygur

Demokrasiye karşı darbe girişimini parti yönetimindeki bir arkadaşımın beni telefonla aramasıyla öğrenmiş oldum. İstanbul'daki Boğaziçi Köprüsü'nün askerler tarafından kapatıldığını söyledi. Gelişmeleri televizyondan ve internetten sabaha kadar takip ettim. Partililerimize durum hakkında bilgi vererek, Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu'nun söylediği gibi darbenin karşısında olduğumuzu belirttik. Muhammed Oral Mhp Torbalı İlçe Başkanı

MHP İlçe Başkanı Muhammed Oral

15 Temmuz gecesi işyerinde mesaideydim. Telefonum çaldı iş yerinde kimseninde haberi yoktu. İşe ara verip televizyon ve internetten olayı takip ettik. Partili arkadaşlarımız ve Ocak da ki arkadaşlar ile istişare ettik. Çok şükür neticede girişim püskürtüldü. Sabaha kadar vatandaşın göstermiş olduğu tavrı görünce milletimizle bir kere daha gurur duydum. Çocuk ve torunlarımıza anlatacağımız tarihi olaya tanıklık ettik. Demokrat Partisi İbrahim DEMİR

Demokrat Parti İlçe Başkanı İbrahim Demir

O akşam pazar yerinde bulunan iş yerimdeydim. Yoğunluktan televizyondaki haberlerden ilk önce idrak edemedim ancak dikkatimi verip haberlere yoğunlaştığımda tatbikat olabileceği ihtimalini düşündüm. Tankları köprüde görünce işin rengi değişti. İl Başkanımız Metin Dökmeciler aradı ve partili arkadaşlarla irtibata geçip darbeye karşı partimizin duruşunu anlatmamızı istedi. Darbenin karşısında olduğumuzu arkadaşlarımıza ilettikten sonra, meydana gittim. Özgür Erman Çağlar Torbalı Belediye Başkan Yardımcısı Torbalıspor Başkan

Torbalı Belediye Başkan Vekili Av. Özgür Erman Çağlar

O akşam ailemle birlikte İzmir'deki evimdeydim. Milletvekilimiz Sayın Mahmut Atilla Kaya beni aradı. TSK içinde bir grubun kalkışması olduğunun haberini verdi ve böylece darbe girişiminden haberdar oldum. Ardından o gün bir program sebebiyle yurtdışında olan Belediye Başkanımız Sayın Adnan Yaşar Görmez aradı. Sonrasında da hızlı bir telefon trafiğiyle ilçe başkanımızla görüşerek aramızda görev dağılımı yaptık. Milletvekilimiz Valilik binasına geçerken ben de hemen Torbalı'ya hareket ettim. Ziraat Odası Başkanı Yılmaz Girgin

Ziraat Odası Başkanı Yılmaz Girgin

Darbe girişiminin olduğu saatlerde evimde uyuyordum. Oğlum beni uyandırdı ve hain girişimi haber verdi. Önce televizyonu açıp bilgi edinmeye çalıştım. Ardından bilgi almak için AK Parti İlçe Başkanı Hasan Akbıyık'ı aradım. Kendisinin meydanda olduğunu öğrenince ben de hemen ilçe meydanına gitmek üzere evimden çıktım. Abdulvahap Olgun Torbalı Ticaret Oda Başkanı TTO

Torbalı Ticaret Odası Başkanı Abdulvahap Olgun

O akşam eşim ve çocuklarımla birlikte babamı ziyarete gitmiştim. Televizyonda darbe girişimi hakkında haberleri gördüm. Meydana gittim. Daha sonra Sayın Cumhurbaşkanımızın telefonla halkı meydanlara çağırması üzerine, bizde TTO üuelerine mesaj attık sosyal medya üzerinde de ayrı bir davet metni yayınladık. Oda yöneticilerimizle meydanda buluştuk. Halil Gülcü Esnaf Odası Başkanı Torbalı

Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Halil Gülcü

15 Temmuz gecesi Avcılar Kulübü'nde arkadaşlarımla çay içip sohbet ediyorduk. Bir ara televizyonda son dakika haberi gördüm ve birden sohbeti kesip televizyondaki habere odaklandık ve Başbakan Sayın Binali Yıldırım'ın konuşmasından anladık ki birileri demokrasiye darbeye yapmaya çalışıyordu. Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Cıva İsmail Akman

Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Cıva İsmail Akman

O gece İzmir de serviste çalışıyordum. Darbe girişimini, AK Partili bir arkadaşımın beni telefonla arayıp haberdar etmesiyle yolda öğrendim. Girişimi öğrendikten sonra, hemen bana en yakın yer olan Konak Meydanı'na hareket ettim. Çiftçi Malları Koruma Derneği Başkanı Mehmet Soykan

Çiftçi Malları Koruma Derneği Başkanı Mehmet Soykan

Cuma akşamı Menderes İlçesi Çiftçi Malları Koruma Derneği Başkanı ve birkaç yöneticiyle birlikteydik. Bir yakınımın telefonla haberdar etmesiyle hemen televizyonu açtık. Gelişmeleri takip ederken yakınlarıma da darbe girişimi hakkında bilgi verdim.